1623629_10152600018839062_1536191598_n

Så blev det klart. De fantastiska medlemmarna i Socialdemokraterna i Botkyrka tyckte att jag skulle bli kommunalråd med ansvar för Arbetsmarknad och vuxenutbildning. Stort stort tack för förtroendet. Under nomineringstiden har jag verkligen uppskattat alla fina ord, pepp och uppmuntran.

Man kan säga att det blir ett nygammalt uppdrag. Jag har ju varit ordförande för Arbetsmarknad och vuxenutbildningsnämnden men som fritidspolitiker sedan 2012. Nu tar jag även över Arbets och näringslivsberedningen. Motiveringen är att vi som Socialdemokrater behöver fokusera mer på jobb och näringslivsfrågorna i Botkyrka och att det därmed blir ett heltidsuppdrag. Det passade fint att göra den förändringen när Peter Nyberg och Jens Sjöström går vidare till nya utmaningar. Här kan du läsa om hela laget som tar plats. Ser så mycket fram emot att vara med och utveckla en politik för fler jobb och företag i Botkyrka!

När det gäller mitt jobb som projektledare på Röda Korset har det varit nyttigt att vara utanför politiken ett tag, ny kunskap och att lära känna en fantastisk organisation var oerhört spännande. Nu blir det tjänsledigt och fullt fokus på Botkyrka. Politiken och denna möjlighet lockade för mycket.

Målet är ingenting annat än att fler Botkyrkabor ska komma i arbete genom en ännu bättre jobb och näringslivspolitik formad av S i Botkyrka!
Så vinner vi valet tänker jag och arbetet gör vi tillsammans. Nu kör vi.

